Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.04.2011 20:05 - Глухарчетата полудяха
Автор: ivana59 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5379 Коментари: 14 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Докъдето поглед стига - малки жълти слънца!

image

Отмора и радост за очите...

image

... и работа, много работа. :)

image

И едно отдавнашно вдъхновение по темата:

* * *
Сега градът ще се взриви от лудостта ми.
Ще хукне клюката - подгонено мъниче.
Приятели и врагове ще ме заплюят.
Ще се препъвам в хорските очи
и във сплетните им.
Крилете ще ме заболят - опърлени.

Глухарче срещу вятъра -
душата ми -
ще се пропука -
на прага ти четирилистна детелина.





Тагове:   глухарчета,


Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. qbylkovcvqt - . . . спомних си едно стихотворен...
27.04.2011 20:13
... спомних си едно стихотворение:


БОРИС ХРИСТОВ
КОСТ ОТ ГЛУХАРЧЕ

Обядва слънцето. Развързва си колана.
Изпива виното - вратът му е червен.
Залива ме... И повече не мога да остана
спиртосан в стъкленицата на тоя ден.

Гърми отвън животът и се плиска.
И въпреки че подир миг една процесия ще мине,
аз стискам шапката в ръка и мисля,
че няма смърт - не може и да има.

Дори и да умра, аз пак ще се покажа
в окото на врабче и от дървото ще ви гледам.
Или с походката на някой бръмбар важно
ще прекосявам сутрин двора на съседа.

Ще бъда трънчето, настъпено случайно,
или щурец с прегракнал глас от влагата.
Но по-добре - къпината, която си играе
с опашката закъдрена на агнето.

Ще бъда мишката - с мишлетата ще тичам
до премаляване покрай стените на затвора.
Или глухарчето, което през една тръбичка
се вслушва в болките на цялата природа.

Или пък - думата, която върху камъка ме чака
(смъртта на думите не може да надвие...)
Аз чувам как расте костта на моето глухарче.
А някой ден дано да чуете и вие.
цитирай
2. ivana59 - Благодаря, qbylkovcvqt!
27.04.2011 20:28
За Борис Христов и за това, че си тук!
Хубава вечер!
цитирай
3. razkazvachka - Оооообичам ги!
27.04.2011 20:30
Пък аз си набрах в дъжда букетище от момини сълзи - и след един два часа ще се появя с млада любовна приказка
Светло глухарчено празнично за тебе!
цитирай
4. kleopatrasv - Чудесни картини, а за стиха нямам ...
27.04.2011 20:30
Чудесни картини, а за стиха нямам думи. Великолепен пост!
Да се взривява каквото ще, ти се усмихвай!
цитирай
5. ivana59 - razkazvachka приказница си ти...
27.04.2011 20:41
... ще чакам! Радост за душата са младите любовни приказки, упойно дъхащи на момини сълзи...
цитирай
6. ivana59 - Благодаря, kleopatrasv!
27.04.2011 20:43
Радвам се, че ти харесват любимите ми и понякога вдъхновяващи ме глухарчета!
Хубава вечер!
цитирай
7. martiniki - много любима тема са ми - тези златни отпечатъци от слънце
27.04.2011 20:46
и твоето стихотворение е едно чудесно участие в нея!

на първо замисляне ми идва едно стихотворение на Алиса


Познаваш ли усещането тъничко,
закърпено не с бял конец, а паяжина
- да скриеш есента си в чужда пролет?
Виновна съм, приятелю, виновна съм,
но виждам разточителност в тревите.
Чия ръка е пръснала жълтиците
на толкова учудени глухарчета?
И затова закономерно се усмихвам,
когато със един акорд косачът
прибира безразлично всички дългове.
Недей ме кара да крада крада глухарчета,
за да си купя място в тази пролет.
Аз доживявам друг живот отколешен,
във който / ти не вярваш/, но си спомням -
заби пети в страха ми един вятър
и мъдро, само със едно подухване,
понесе семената на глухарчетата.
Танцуваха безумно, аз долавям
все още крехкия им морз из въздуха -
тирета, точки, жажда по високото...
Танцуваха... и после се разпръснаха.
Все още нося няколко във ирисите си.
И гледам как косачът, спрял да свири,
под погледа ми и под слънцето потръпва есенно,
избърсва със ръкав потта от челото си...
И само аз и сянката му знаем,
че има и една сълза в соленото.

Яна Кременска

---

цитирай
8. ivana59 - martiniki, благодаря за прекрасното допълнение!
27.04.2011 21:02
Оказва се - много сме, ама сме пръснати..., като глухарчета в полудяла трева...
цитирай
9. lidislidis - Хубав постинг! Поздрави!:)
27.04.2011 21:27
Блазя ви за глухарчетата и зеленината! Ние още сме снежни!:)
цитирай
10. pisatelkata - хубав постинг, и много красиви к...
27.04.2011 21:41
хубав постинг , и много красиви картини! Поздрав!
цитирай
11. tili - Eee! Ama tuk se e
27.04.2011 22:36
развихрила някаква жълто-пухеста борисхристова ивания! Кеф! :)))
цитирай
12. inel379 - Толкова вълнуващо!
30.04.2011 00:21
Глухарче срещу вятъра -
душата ми -
ще се пропука -
на прага ти четирилистна детелина.
:)
цитирай
13. iliada - Красиво!
30.04.2011 22:44
Тази година ги нямам в градината за съжаление!
цитирай
14. chinaware - Ех, че се е получил прекрасен постинг..
03.05.2011 21:36
Ванюшка,стихът ти е превъзходен, обожавам както глухарчетата,така и думите ти. И с тези чудесни включвания,особено на старозагорското бургазлийче :) ,и всички останали....
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivana59
Категория: Лични дневници
Прочетен: 990408
Постинги: 403
Коментари: 2130
Гласове: 19213
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930